Forum www.drifttrikespoland.fora.pl Strona Główna www.drifttrikespoland.fora.pl
Drift Trikes Poland - Pierwsze Polskie Forum o Drift'cie Trike'ami!
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Czy po płaskim da się driftować? Ktoś próboewał?
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.drifttrikespoland.fora.pl Strona Główna -> Hydepark
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rysiu
Nowicjusz



Dołączył: 13 Wrz 2012
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 8:41, 15 Wrz 2012    Temat postu:

dustan napisał:
Nie nie. Spalinówka odpada całkowicie bo to zakrawa już na motor. No i hałasuje strasznie. Tylko i wyłącznie elektryk z silnikiem coś koło 1000W.

Mam już nawet ogólną koncepcję i zarys jak to ma wyglądać.


Planujesz kupić ten silnik 1000W/48V?
Jeśli przyjmijmy że użyjesz do zasilania 4 akumulatory to jak zamierzasz je ładować, pojedynczo czy spięte szeregowo?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dustan
Nowicjusz



Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sochaczew
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 11:43, 15 Wrz 2012    Temat postu:

Jeszcze nie myślałem o akumulatorach. Nie jestem też do końca zdecydowany co do silnika. Może będzie to 800W, jeszcze nie wiem. Ale jeśli będę ładował akumulatorki to prawdopodobnie wszystkie na raz, szeregowo połączone, ale z kontrolą poszczególnych "ogniw". Tak jak się ładuje pakiety lipo, z tak zwanym ballancerem.

Ale mówię, nad tym jeszcze się nie zastanawiałem. Może mniej problemu będzie jeśli będę ładował poszczególne "cele" oddzielnie.

Najpierw chciałbym zbudować trike'a, dopiero zastanawiać się nad napędem i zaasilaniem. Teoretycznie powinienem o zasilaniu pomyśleć przed budową trike'a bo potrzeba przygotować miejsce na baterie. Ale spokojnie, do tego wszystkiego jeszcze daleko. Najpierw przemyślę temat, skompletuję potrzebne części i dopiero będę myślał dalej.

Pisałem wyżej że 500W to za mało, ale przyznam że chętnie sprawdził bym jak zachowa się taki silnik przy 24V. Poszły by tylko dewa akumulatory co skutkowało by mniejszym wymaganym miejscem do ich umieszczenia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dustan dnia Sob 11:56, 15 Wrz 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rysiu
Nowicjusz



Dołączył: 13 Wrz 2012
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:04, 15 Wrz 2012    Temat postu:

Najmniej problemu sprawi ładowanie każdego akumulatora oddzielnie gdyż bez problemu dostaniemy do niego prostownik impulsowy, choć ucierpimy w tedy na wygodzie w trakcie ładowania.
Oczywiście możemy zbudować odpowiedni prostownik ale to wiąże się z dodatkowymi kosztami.
Ładowanie każdej z cel osobno to raczej kiepski pomysł jeśli akumulator składa się z 6 (standard) mowa oczywiście o "kwasiaku", brak mi wiedzy na temat budowy akumulatorów żelowych.


dustan napisał:
Pisałem wyżej że 500W to za mało, ale przyznam że chętnie sprawdził bym jak zachowa się taki silnik przy 24V. Poszły by tylko dewa akumulatory co skutkowało by mniejszym wymaganym miejscem do ich umieszczenia.


To akurat najmniejszy problem, wielkość akumulatora zależy przecież od jego pojemności Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dustan
Nowicjusz



Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sochaczew
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:29, 15 Wrz 2012    Temat postu:

Jak napisałem o ładowaniu oddzielnych cel miałem na myśli oddzielnie akumulatorów. Tworząc z kilku akumulatorów jeden, pojedyńcze traktował bym jak cele.

To oczywistość że wielkość zależna będzie od pojemności, ale chyba nie myślałeś żę do silnika 1000W założył bym akusa 7Ah?

Do silnika 500W planował bym dwie sztuki co najmniej 20Ah żelowy 12V.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rysiu
Nowicjusz



Dołączył: 13 Wrz 2012
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:40, 15 Wrz 2012    Temat postu:

dustan napisał:
To oczywistość że wielkość zależna będzie od pojemności, ale chyba nie myślałeś żę do silnika 1000W założył bym akusa 7Ah?

Czemu nie?
Wszystko zależy w tedy od ich ilości Wink
Więc jeśli dla przykładu masz ograniczoną wysokość (chcesz wykorzystać przestrzeń pod siedziskiem aby wszystko wyglądało schludnie i nie rzucało się w oczy) nie widzę problemu aby 40A 12V rozłożyć na kilka sztuk


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dustan
Nowicjusz



Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sochaczew
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 13:04, 15 Wrz 2012    Temat postu:

Przy szeregowym łączeniu akumulatorów z zestawu można pobrać tyle prądu ile da najsłabsze jego ogniwo. Jeśli silnik ma 1000W przy 48V to prosty przelicznik że silnik pobierze 20,83A a w szczytach jeszcze więcej. Ja nie założył bym za skarby świata akumulatora 7Ah. Tym bardziej że pewnie producent napisał ile akumulator może oddać prądu ciągłego a ile chwilowego.

Na jednej z aukcji akumulatora 12V/7Ah można znaleźć dane gdzie napisano między innymi:
- Maksymalny prąd rozładowania 70 A (5sek)

Jesli odda 70A w 5 sek, powiedzmy 35A w 10sek to podzielmy to jeszcze przez 2 i otrzymamy że przy poborze prądu rzędu ok. 17A mozna polatać całe 20sekund.

No wybacz, ale jazda przez 20sekund jakoś mi się nie za bardzo podoba.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dustan dnia Sob 13:07, 15 Wrz 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rysiu
Nowicjusz



Dołączył: 13 Wrz 2012
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 13:42, 15 Wrz 2012    Temat postu:

dustan napisał:
Przy szeregowym łączeniu akumulatorów z zestawu można pobrać tyle prądu ile da najsłabsze jego ogniwo.


Nie miałem na myśli tylko łączenia szeregowego z resztą to by było nie fair przecież pojemność ma pozostać bez zmian! czyli równe bądź zbliżone 40Ah


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rysiu dnia Sob 13:48, 15 Wrz 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dustan
Nowicjusz



Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sochaczew
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 13:50, 15 Wrz 2012    Temat postu:

Równoległego łączenia akumulatorów raczej się nie stosuje i ja bym się tego nie podkął.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rysiu
Nowicjusz



Dołączył: 13 Wrz 2012
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 13:59, 15 Wrz 2012    Temat postu:

Stosuję się, stosuje Wink
Przykład, instalacje CA dB Drag, zasilanie odgrywa tu jedną z kluczowych ról


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dustan
Nowicjusz



Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sochaczew
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 14:07, 15 Wrz 2012    Temat postu:

Pisałem że:
dustan napisał:
Równoległego łączenia akumulatorów raczej się nie stosuje(...)

Z naciskiem na słowo raczej
Pisałem też że:
dustan napisał:
(...)ja bym się tego nie podjął


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dustan dnia Sob 14:07, 15 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rysiu
Nowicjusz



Dołączył: 13 Wrz 2012
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:07, 15 Wrz 2012    Temat postu:

dustan przecież oczywistym jest że nie będę nikogo zmuszał do zastosowania w jego projekcie moich propozycji/pomysłów
Forum służy do wymiany poglądów i dzielenia się wiedzą Mr. Green


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dustan
Nowicjusz



Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sochaczew
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:05, 15 Wrz 2012    Temat postu:

Kolego, oczywiście nie bierz moich wypowiedzi jako najazd na Twoją osobę. Dziękuję szczerze za przedstawienie swoich koncepcji. Jestem wielce zadowolony z racji udzielania się w moim temacie. I chcętnie dowiem się kto co ma do powiedzenia. Jak sam ująłeś, forum jest od tego żeby dzielić się poglądami i spostrzeżeniami.

Ja muszę zachować wszelkie środki ostrożności budując ten pojazd bo chciałbym się nim poruszać legalnie po drogach i żeby żaden "pies" nie miał powodów by się do czegoś czepnąć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Vrohim
Pogromca zakrętów



Dołączył: 08 Wrz 2012
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 9:05, 20 Lip 2013    Temat postu:

Panowie trochę spokojniej a ja mam inne rozwiązanie zawsze ktoś cię może ciągnąć na holu mnie na przykład ostatnio trochę ciągnął tata autem a parę tygodni wcześniej kumpel skuterem. Niestety oczywiście osoby które mogą cię ciągnąć łapią bakcyla i też chcą jeździć i tu robi się problem jedna trajka a dwóch raiderów .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Vrohim
Pogromca zakrętów



Dołączył: 08 Wrz 2012
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 9:07, 20 Lip 2013    Temat postu:

Ops ale odkop Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.drifttrikespoland.fora.pl Strona Główna -> Hydepark
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Theme ACID v. 2.0.20 par HEDONISM
Regulamin