Forum www.drifttrikespoland.fora.pl Strona Główna www.drifttrikespoland.fora.pl
Drift Trikes Poland - Pierwsze Polskie Forum o Drift'cie Trike'ami!
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jaki najlepszy materiał na ramę?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.drifttrikespoland.fora.pl Strona Główna -> Ogólnie o trajkach
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nismo
Moderator
Moderator



Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skoczów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:24, 09 Paź 2012    Temat postu: Jaki najlepszy materiał na ramę?

Witam, w niedługiej przyszłości mam zamiar robić własną ramę pod siebie od podstaw. Mam do was pytanie jaki materiał jest najlepszy i jaki najbardziej się opłaca. Jak wiemy rura jest bardziej odporna na łamliwość od profilu i tak też wybrałem że będę robić to z rur, ale jakich? Aluminiowe są drogie (acz nie wiem czy do końca to prawda), a stalowe boje się że będą za ciężkie. Jaka opinia na ten temat jest tych który już przechodzili przez robienie ram?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez nismo dnia Wto 20:00, 09 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Yokoszko
Pogromca zakrętów



Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasło
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:16, 09 Paź 2012    Temat postu:

"Jak wiemy rura jest bardziej odporna na łamliwość od profilu" to zdanie ma się nijak do rzeczywistości ;p łamliwość/kruchość zależy od materiału a nie od jego kształtu. Aluminium lżejsze ... no jest, ale rama trajka nie jest jakoś specjalnie wielka żeby nie wiadomo jak dużo zbić na wadze stosując aluminium a koszty rosną.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dzia-Dzia
Szybko Driftujący



Dołączył: 06 Paź 2012
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łubowo WLKP
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:19, 09 Paź 2012    Temat postu:

Mnie tez czeka przebudowa ramy bo profil 30/50mm i grubości ścianki 2mm, który aktualnie mam, nie jest wystarczająco sztywny.

A jeśli pojedyncza stalowa rura to jakiej średnicy i grubości ścianki?
Tak żeby się nic nie gięło, a zarazem żeby trike nie ważył tony.
Dajcie jakieś propozycje.

"łamliwość" Confused a co to jest?
Ważne żeby rama była odporna na zginanie.

Mocna aluminiowa rama - marzenie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nismo
Moderator
Moderator



Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skoczów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 6:49, 10 Paź 2012    Temat postu:

Chodzi mi oto że kształt okrągły rury jest mniej podatny na złamanie niż profil. Acz przy trajku raczej nie wykonujemy skoków z 5m, więc tutaj chyba w sumie zależy kto co woli. Gadałem z ojcem, jego zdaniem rura stalowa o grubości ścianki 1mm wystarczy mi spokojnie. Macie może jakieś ciekawe wskazówki, na co zwrócić uwagę przy konstrukcji czegoś takiego? Własne metody, porady.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Yokoszko
Pogromca zakrętów



Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasło
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 10:41, 10 Paź 2012    Temat postu:

"Chodzi mi oto że kształt okrągły rury jest mniej podatny na złamanie niż profil." i tu też nieprawda, nie wiem na jakiej podstawie to wnioskujesz. Podanie samej grubości ścianki rury też nic nie mówi bo rura fi12x1 raczej nie da rady...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nismo
Moderator
Moderator



Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skoczów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 16:16, 10 Paź 2012    Temat postu:

Chodzi oto że kształt okręgu jest o wiele mocniejszy od prostokąta/kwadratu. I nie mów że nie prawda jak nie wiesz dlaczego. Nie wyjaśnię ci tego z punktu fizyki bo jeszcze popiszę głupoty, ale popatrz na to z punktu architektury, mosty buduje się w pół okręgu (te duuże mosty, wiszące), sufity półokrągłe epoki baroku. Kiedyś budowano tak bo jest to o wiele wytrzymalsza konstrukcja w kształcie. Teraz można robić w sumie co się chce bo technika idzie do przodu, ale chodzi o sam przykład konstrukcji profilu a rury. W skrócie, rura lepiej rozkłada siłę na nią działającą od profilu dzięki swojemu kształtowi.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez nismo dnia Śro 17:38, 10 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zaba-w-butonierce
Drift King



Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 16:51, 10 Paź 2012    Temat postu:

Następny trajk tak jak i poprzednie ,będzie mieć zamiast rur profile.
Po oględzinach prototypu ,który miał rurę główną ,stwierdzam że profil jednak jest silniejszy i mniej podatny na wygięcia ,ale niektórzy pewnie dodadzą że trzeba tylko parę wzmocnień wspawać Smile (ale ile i jak to wyglądać ma hehehe)
Co do aluminiowych ram to odradzam ,ale temu że spawanie jest o wiele droższe i wymaga pewnej ręki aby był solidny i bez konkretnego spawacza Smile
Za niedługo zaczynam zabawę w zmotoryzowaną wersję i tym razem relację foto pokaże krok po kroku Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szpadyzorny.macher
Nowicjusz



Dołączył: 06 Paź 2012
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:37, 10 Paź 2012    Temat postu:

Olejcie rury, teraz jedynie carbonowe monocoque Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nismo
Moderator
Moderator



Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skoczów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:49, 10 Paź 2012    Temat postu:

Ta, najlepiej włókno węglowe i profi rama. To by było coś...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Yokoszko
Pogromca zakrętów



Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasło
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:55, 10 Paź 2012    Temat postu:

@nismo ehhh....

Ale ja mogę Ci powiedzieć dlaczego wszystko co napisałeś w poście wyżej to bzdury Smile otóż żeby już nie kłócić się o pola przekrojów, które teoretycznie maja największe znaczenie przy obciążeniu ( a biorąc dla przykładu, choć ciężko to porównywać, rurę fi400x1 i profil 400x400x1 to już o 342,5mm^2 więcej pola na korzyść profilu Smile ) to sztywność zależy nie tyle tylko od wielkości pola przekroju, ile od rozmieszczenia tego pola wokół osi przy obciążeniu. I tu rura z profilem wygrywa jedynie w przypadku jej skręcania co raczej nie ma miejsca w trajkach. A używając profilu prostokątnego i ustawiając go jego dłuższym bokiem w pionie, pewnie i dwukrotnie będzie taka rama mocniejsza od ramy z rur ( zakładając, że największe obciążenia działają w pionie). Dla przykładu … profil o przekroju dwuteowym jest najbardziej wytrzymałym z kształtów ponieważ możliwe największa część jego pola poprzecznego jest położona możliwie daleko osi obojętnej Smile i tu odwołanie do architektury którą przywołałeś xD zobacz na dźwigary nowszych mostów, na konstrukcje dachów w halach sportowych itd. wszystko jest z dwuteowników. To że dawniej lubili okrągłe nie znaczy, że było to lepsze. Jakbyś dalej nie wierzył w to co pisze to tu : [link widoczny dla zalogowanych] przykład 2 na stornie 12 jest zadanko porównujące 4 typy przekrojów Smile Trochę się spisałem ale myślę, że ta wypowiedź zakończy temat pozornej wyższości rury nad profilem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Yokoszko dnia Śro 18:03, 10 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nismo
Moderator
Moderator



Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skoczów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:22, 10 Paź 2012    Temat postu:

Opierając się na tym coś napisał powiedz mi jedną rzecz. Mianowicie dlaczego tunele na kopalni, albo takie z metra są półokrągłe a nie w kształt "dwuteownika", dlaczego klatki bezpieczeństwa robi się z rur a nie z profili?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zaba-w-butonierce
Drift King



Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:41, 10 Paź 2012    Temat postu:

abyś głowy o kant rury nie rozwalił hihi

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Yokoszko
Pogromca zakrętów



Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasło
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 23:33, 10 Paź 2012    Temat postu:

Stary nie będę Ci tłumaczył dlaczego tunele są półokrągłe, no bez przesady zaraz dojdziemy do pytania dlaczego fiuta masz okrągłego ... żeby był sztywniejszy? ^^

Napisałem Ci wystarczający dowód na to, że nie masz racji i więcej tego tłumaczył nie będę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nismo
Moderator
Moderator



Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skoczów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:26, 11 Paź 2012    Temat postu:

Dobra, ja ze specami nie mam zamiaru się kłócić, ja mam swoje zdanie ty masz swoje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AarturR
Nowicjusz



Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: skątowni
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 0:18, 17 Maj 2013    Temat postu:

Czy dobrym materiałem będą profile 250x250?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zwisu
Nowicjusz



Dołączył: 15 Kwi 2013
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karlino

PostWysłany: Czw 1:38, 30 Maj 2013    Temat postu:

jak dla mnie najlepiej wyglądają rury o przekroju okrągłym ew. oś moglaby byc z profilu i nie wadziłoby to w niczym.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hasq
Nowicjusz



Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Długie(kujawsko-pomorskie)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:11, 31 Maj 2013    Temat postu:

Chyba najładniej wgląda rurka grubościenna ale to już kwestia gustu. Rurkę zawsze możesz łatwo wygiąć i uzyskujesz łagodne przejście. Jeśli spróbujesz zrobić to z kwadratem to już tak pięknie nie będzie... Jeśli chodzi o wytrzymałość to niema co panikować. Jeśli te pseudo metalowe ramy rowerowe, stosowane w większości trike-ów dają radę, to rurka z "mięskiem" będzie idealna Wink Za odcinek potrzebny na ramę zapłaciłem chyba ok 18 zł

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Hasq dnia Pią 11:13, 31 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.drifttrikespoland.fora.pl Strona Główna -> Ogólnie o trajkach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Theme ACID v. 2.0.20 par HEDONISM
Regulamin