Forum www.drifttrikespoland.fora.pl Strona Główna www.drifttrikespoland.fora.pl
Drift Trikes Poland - Pierwsze Polskie Forum o Drift'cie Trike'ami!
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Podstawowe informacje dla nowicjuszy (i nie tylko)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.drifttrikespoland.fora.pl Strona Główna -> Ogólnie o trajkach
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dzakub
Administrator
Administrator



Dołączył: 03 Mar 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:07, 04 Mar 2012    Temat postu: Podstawowe informacje dla nowicjuszy (i nie tylko)

Kilka podstawowych informacji dla nowicjuszy jak i dla poczytania dla już bardziej zaawansowanych.

Drift - technika jazdy pojazdem w kontrolowanym poślizgu oraz nazwa sportu samochodowego. (Wikipedia)

Trike (bike?) - pojazd na trzech kołach, w tym sporcie z tyłu dwa koła, z przodu jedno.

Kontrowanie - skręcenie osi skrętnej w kierunku przeciwnym do zakrętu.


Poślizg kontrolowany pojazdem o napędzie mechanicznym (tu: silnik), inicjuje się na kilka sposobów, najczęściej używane to: Żabka (z ang. Fein Drift), Za pomocą hamulca ręcznego, Power over , Lift Off Drift.



W drifcie trajką nie możemy wykorzystać w/w technik, kluczem do driftu "naszym" pojazdem są tylne koła. To dzięki ich specjalnej budowie możemy w dość prosty sposób zainicjować poślizg. Część zewnętrzną kół stanowi najczęściej rura PCV(może to być również aluminiowa tuba, ważne żeby była to powierzchnia śliska i nie dająca się łatwo zedrzeć), w środku której znajduje się łożyskowane koło pompowane,lub też nie + ewentualne dodatkowe wypełnienie w celu wzmocnienia.


Inicjowanie driftu

Drift musimy zainicjować za pomocą własnego ciała. Należy zarzucić tyłem pojazdu, aby wprowadzić go w poślizg. W tym samym momencie należy skontrować przednie koło. Podczas poślizgu kąt wychylenia tylnej osi względem osi jezdni, kontrolujemy za pomocą balansu ciała i skrętu kierownicą.

Trasy


Wybór trasy to również ważny aspekt jazdy.

Przede wszystkim nawierzchnia musi być w jak najlepszym stanie. Na drodze nie może być dziur ( czy to dużych, czy małych), ponieważ wystarczy że koło wpadnie w dziurę i wywrotka gotowa.

Droga musi być również nachylona, aby nasz pojazd mógł się rozpędzić do odpowiedniej prędkości. Prędkość jazdy jest zależna od naszego stopnia doświadczenia i pojazdu (im większa tym tym bardziej wytrzymały i dokładnie zrobiony pojazd).

Na pewno dobrze, jeśli droga jest kręta, a przynajmniej jest kilka zakrętów, które można pokonać bokiem. Oczywiście, na prostej też można zainicjować drift, ale to już nie jest to samo.

I najważniejsze, kwestia bezpieczeństwa, trasa musi być mało uczęszczana przez samochody, ponieważ trike jest mały i słabo go widać.

Bezpieczeństwo

Zawsze należy mieć na głowie kask. Nawet jeśli trasę znamy na pamięć i "wiemy" że nic nam nie grozi. Żaden przejazd nie jest taki sam i nigdy nie wiadomo co się wydarzy.

Do tego dobrze mieć ochraniacze na łokcie, kolana i rękawiczki, ponieważ są to miejsca najbardziej narażone na urazy podczas wywrotki.
A uwierzcie mi że nawet szlif po asfalcie przy 20 - 30km/h jest bardzo bolesny. Asfalt działa jak papier ścierny, a wystraczy kilka metrów szlifu bez ochraniaczy, żeby móc obejrzeć własne mięśnie, a nawet kości.


Jak na razie to tyle. Z czasem postaram się uzupełniać informacje.


Bezpiecznej jazdy!




"Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców..."




Tekst mojego autorstwa, kopiowanie bez zgody autora jest zabronione!


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Dzakub dnia Nie 21:46, 04 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.drifttrikespoland.fora.pl Strona Główna -> Ogólnie o trajkach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Theme ACID v. 2.0.20 par HEDONISM
Regulamin