Forum www.drifttrikespoland.fora.pl Strona Główna www.drifttrikespoland.fora.pl
Drift Trikes Poland - Pierwsze Polskie Forum o Drift'cie Trike'ami!
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wymiary trajki
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.drifttrikespoland.fora.pl Strona Główna -> Ogólnie o trajkach
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dzia-Dzia
Szybko Driftujący



Dołączył: 06 Paź 2012
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łubowo WLKP
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:59, 06 Paź 2012    Temat postu: Wymiary trajki

Rozmiar ma znaczenie, dlatego zachęcam do całkiem poważniej dyskusji o wymiarach sprzętu Smile

Najważniejszymi wymiarami są długość i szerokość (każdy chyba się zgodzi).
Gdzieś na forum są rozmowy na temat długości ramy, ale to nie jest miarodajne bo długość trika zależy jeszcze od wielkości widełek i konta ich pochylenia. Dlatego proponuje podawanie rozstawu osi jako długości trika.

Ja mam w swoim rozstaw osi 113,5 cm. Wcześniej było 120cm, ale skróciłem bo stwierdziłem, że to za dużo. Zastanawiam się czy nadal nie jest to za długa "locha", bo ciężko jest zrobić 360-tke ( fakt, że jestem początkującym jeźdźcem). Z drugiej strony czy znacząco krótszym da się spokojnie utrzymać długi ślizg? Tu wypowiedzieć się mogą ci którzy mają doświadczenie jazdy na różnych trikach.

Wiem, że każdy dopasowuje sprzęt do siebie i że niema jednych idealnych wymiarów, ale swoimi spostrzeżeniami można się podzielić. Może ułatwimy życie początkującym konstruktorom i będzie nas dzięki temu więcej Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dzia-Dzia dnia Sob 14:25, 06 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Yokoszko
Pogromca zakrętów



Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasło
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 14:14, 06 Paź 2012    Temat postu:

Skrócił ze 120cm na 133,5cm ^^ ... mamy jesusa na forum ale on nawet takich rzeczy nie potrafi Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Troqq
Pogromca zakrętów



Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 14:26, 06 Paź 2012    Temat postu: Re: Wymiary trajki

Dzia-Dzia napisał:
Dlatego proponuje podawanie rozstawu osi jako długości trika.




Ośka to ośka ,nie długość całego trajka. Chyba ,że czegoś nie rozumiem.
Jeżeli dobre zrozumiałem to 120cm to albo długość ośki ,albo długość całego trajka. W moim temacie masz na zdjęciu którymś wymiary. Długość ośki jest odpowiednia to 80-90cm.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dzia-Dzia
Szybko Driftujący



Dołączył: 06 Paź 2012
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łubowo WLKP
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 14:26, 06 Paź 2012    Temat postu:

Taak Question
Już poprawiłem, Jezusem nie jestem.

Trogg, rozstaw osi to długość od osi przedniego koła do osi kół tylnych. A rozstaw kół tylnych nazwałbym po prostu szerokością.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dzia-Dzia dnia Sob 14:36, 06 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Troqq
Pogromca zakrętów



Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:11, 07 Paź 2012    Temat postu:

troQQ Smile

Osobiście u mnie rozstaw osi wynosi 91cm i nie narzekam na razie. Wiadomo ,że każdy robi pod siebie ,więc nie powinno się sugerować wymiarami innych ,a jedynie wspomagać (czy nie jest za długie ,za krótkie itp.)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Yokoszko
Pogromca zakrętów



Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasło
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:43, 07 Paź 2012    Temat postu:

Trajkiem z krótszym rozstawem osi zdecydowanie łatwiej się kręci 360 itp. ale też chyba lekko trudniej utrzymać jest długi ślizg. Ja jednak wymiar ten dobierałbym tylko i wyłącznie pod wzrost kierowcy i wygodę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Troqq
Pogromca zakrętów



Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:32, 07 Paź 2012    Temat postu:

Ja nawet nie dobierałem wymiarów ,bo korzystałem z gotowej ramy. I potwierdzam ,że na krótszej ramie trudniej utrzymać długi ślizg.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dzia-Dzia
Szybko Driftujący



Dołączył: 06 Paź 2012
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łubowo WLKP
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:35, 08 Paź 2012    Temat postu:

Po obejrzeniu tego filmiku:
http://www.youtube.com/watch?v=vTDRCd2h1Uo&feature=related
Doszedłem do wniosku, że wymiary to sprawa drugożędna. Jeden sobie zrobi mega długasa inny wręcz odwrotnie, ale każdy śmiga i ma taką buźkę: Very Happy

Co do innych wymiarów, ten filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=sMqDnFYwVto&feature=related
skłania mnie do wysokiego osadzenia siedzonka i robienia takich "lotów" Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Yokoszko
Pogromca zakrętów



Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasło
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:54, 08 Paź 2012    Temat postu:

A ja myślę, że pierwszoRZędna sprawa to ortografia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nismo
Moderator
Moderator



Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skoczów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:14, 08 Paź 2012    Temat postu:

Yokoszko napisał:
A ja myślę, że pierwszoRZędna sprawa to ortografia.


to raz...

Dwa długość trajki może być dowolna, nawet 2m. Ogranicza nas tylko wyobraźnia co do tego.
A wysokie osadzenie siedziska podwyższa środek ciężkości i masz większe prawdopodobieństwo stracenia równowagi i mniejsza kontrola.
Jak to mówią: niskie, szerokie i leci bokiem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dzia-Dzia
Szybko Driftujący



Dołączył: 06 Paź 2012
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łubowo WLKP
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:42, 08 Paź 2012    Temat postu:

Oj tam, ortografia...

Obejrzałeś filmik, można zobaczyć co się dzieje przy wysokim siedzeniu(0:55), ale koleś nie wygląda na zmartwionego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Troqq
Pogromca zakrętów



Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:17, 09 Paź 2012    Temat postu:

Ja się tylko zastanawiam dlaczego bazujesz na filmikach z youtuba ,mając do dyspozycji tematy forumowiczów. Youtube to biblia jakaś?
Wysoko założone siedzisko i większe prawdopodobieństwo ,że się na bok przewrócisz więc bym nie ryzykował.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dzia-Dzia
Szybko Driftujący



Dołączył: 06 Paź 2012
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łubowo WLKP
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 8:19, 10 Paź 2012    Temat postu:

Troqq napisał:
Ja się tylko zastanawiam dlaczego bazujesz na filmikach z youtuba ,mając do dyspozycji tematy forumowiczów. Youtube to biblia jakaś?
Wysoko założone siedzisko i większe prawdopodobieństwo ,że się na bok przewrócisz więc bym nie ryzykował.


Nie no, jako biblia?
Na youtube większość z nas pierwszy raz zobaczyła drifttrike, można tam wiele podpatrzeć, ale to tylko rozrywka.
Wypowiedz o wysokim siedzonku nie jest na poważnie. chodziło mi właśnie o te przewroty na bok Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Troqq
Pogromca zakrętów



Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:30, 10 Paź 2012    Temat postu:

Tak stwierdziłem ,bo wszystko co piszesz opierasz właśnie na tym serwisie Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maciekBP
Powoli Driftujący



Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podlasie BBI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:57, 02 Kwi 2013    Temat postu:

siema, juz znalazłem ten temat to napisze coś o moim.
koło przód 20", tylne jedno na stronę 265mm 85mm szerokości. długość 150cm, szerokośc 90cm. Rama wykonana z rury bezszwowej grubosciennej o srednicy cos około 40-50mm. tylna os z kontownika 50 grubosci 3mm wytrzymałe wbrew pozorom, sam na początku myslałem ze sie złamie ale skoczyłem na rame 3 razy i nic nie drgnie


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez maciekBP dnia Nie 7:39, 07 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michal88
Powoli Driftujący



Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inwałd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 14:41, 06 Kwi 2013    Temat postu:

o stary, to zrobiłeś chyba pojazd pancerny na misję w Iraku Very Happy trzeba było wziąć te same średnice ale cienkościenne - po co Ci taka duża masa ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
thanatos6
Moderator
Moderator



Dołączył: 20 Sie 2012
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rościszów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:13, 06 Kwi 2013    Temat postu:

żeby się to nie rozsypało Razz ja mam tylną ośkę też z rury grubościennej Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maciekBP
Powoli Driftujący



Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podlasie BBI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 7:45, 07 Kwi 2013    Temat postu:

Michal88 napisał:
o stary, to zrobiłeś chyba pojazd pancerny na misję w Iraku Very Happy trzeba było wziąć te same średnice ale cienkościenne - po co Ci taka duża masa ?


wbrew pozorom jest całkiem lekki jak dla mnie Smile a gruba scianka poniewaz nie robiłem odkosów, z reszta w moim temacie są zdjęcia widac jak to wygląda.

I tak jak napisał thanatos6 scianki są grube zeby się nie rozpadło. nie chce przy 30km/h w zakręcie przywitac sie z asfaltem tylko przez to ze za słaby materiał dałem Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
thanatos6
Moderator
Moderator



Dołączył: 20 Sie 2012
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rościszów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:53, 07 Kwi 2013    Temat postu:

Michal88 napisał:
o stary, to zrobiłeś chyba pojazd pancerny na misję w Iraku Very Happy trzeba było wziąć te same średnice ale cienkościenne - po co Ci taka duża masa ?


Są różne rury od ścianki 1mm do paru cm . Nie musisz mieć rurę dużej średnicy ,może być mała średnica tylko większa ścianka , wytrzymałość będzie taka sama nawet lepsza , bo jak przywalisz np. w słupek to rama ci się złamie lub pognie jak harmonijka - przy małej średnicy ścianki ,a przy większej średnicy to tylko będziesz miał lekko wygiętą lub nawet może tego nie widać tylko lakier w tym miejscu odejdzie ,a masa będzie taka sama ,może delikatnie większa ale tego mocno nie odczujesz Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez thanatos6 dnia Nie 11:54, 07 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maciekBP
Powoli Driftujący



Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podlasie BBI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:38, 07 Kwi 2013    Temat postu:

dokładnie o to chodzi bo patrzyłem rurę o srednicy 2.5cm tez z grubą scianka ale brat powiedział ze będzie sie zachowywac bardziej jak pręt (czyli będzie się zginac) a natomiast to co mam czyli 4.5cm, patrzyłem wagowo przy tej samej długosci praktycznie nie zauwazyłem różnicy w masie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.drifttrikespoland.fora.pl Strona Główna -> Ogólnie o trajkach
Idź do strony 1, 2  Następny
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Theme ACID v. 2.0.20 par HEDONISM
Regulamin